Sunday, January 8, 2012

lembaran kain putih

perchentaan kita bagaikan satu lembaran kain putih yang tiada penghujungnya...
aku disini berikrar dalam hatiku yakni untuk mencorakkan kain putih kita..
corak-corak bahagia selalu yang diimpikan oleh setiap pasangan..
namun x semua bahgia yg dpat diukir..
apa pun jua,aku berharap untuk mencorakkan kain putih dengan warna warni kehidupan bahgia kita..
hari demi hari berlalu..
semakin pantas masa berjalan..
semakin mendalam diriku ini cuba mengenali isi hatimu..
wahai sayangku..
izinkan diriku untuk menyelami jiwa dan ragamu..
supaya aku mengenalimu lebih mendalam..
supaya diriku tahu apa yang perlu aku lakukan untuk mencari apakah kesudahan chenta kita..
walaupun aku sahaja yang perlu lakukan smua ini..
aku tetap tabah dengan apa yang telah ditakdirkan..
mungkin sekarang kau tidak hargai apa yang ku lakukan..
mungkin kau menganggap perchentaan ini hanyalah satu sandiwara..
semua itu hanyalah mainan perasaan kau sahaja..
aku menitik berat setiap perkara yang aku lakukan..
walaupun benda  itu sekecil kuman sekali pun..
kau tidak akan pernah tahu betapa sayangnya diriku terhadap dirimu..
biarlah Allah yang maha Esa mengetahui perasaan diriku terhadap dirimu sayang..
hanya satu yang ku pohan darimu sayang..
sayangilah aku seadanya..
dan belajar menchentai aku walau ku tahu kau tidak pernah menyintai aku smenjak kita bersama..
aku akan terus sabar dan sabar untuk menyahut chenta darimu sayang..
kerna setiap yang berlaku ada hikmahnya..
biarlah kesbaran yang ku pinta ini memberi aku kebahgiaan kelak nanti..
dan biarlah kain putih yang dicorak mmpunyai kesudahan dengan detik terindah sebelum mata ini tertutup buat selama-lamanya.....

No comments:

Post a Comment